Denna blogg handlar om min resa från överviktig till en friskare tjej med normalvikt. Till min hjälp har jag fått ett VERKTYG som är en GASTRIC BYPASS. Ett verktyg som jag ska vårda hela livet ut!

LilySlim Weight loss tickers

lördag 10 september 2011

Fredagen 9/9


Vaknade vid 6-tiden och har nu hunnit med morgonprommis med ulltottarna och har intagit frukost.
Så nu tänkte jag uppdatera lite om gårdagen.

Vi åkte hemifrån vid 8-tiden och det var tur det för det var något konstigt stopp vid Globen. Brukar släppa där annars då man åkt förbi Söderledstunneln. När vi sen kom fram hittade vi ingen parkering (har aldrig hänt trots att det finns väldigt få sånna) Så det var ju tur att älsklingen skulle följt med mig men fick nu istället släppa av mig och vända tillbaka hem.

Först pratade en sköterska med oss om operationsdagen efter det sjukgymnasten som pratade om andning och att röra sig direkt efter operationen.
Efter det blev det provtagning och fylla i lite frågeformulär som skulle till sköterskan. Träffade sköterskan igen som vägde o mätte (midjemått)
Till slut träffade jag narkosläkaren och vi gick igenom allt med sövning, mediciner mm.

Fick också reda på att jag ska opereras som nr:2!

Träffade dom som ska opereras samma dag och det verkar vara ett trevligt gäng :-)
En av tjejerna Veronica bor i Farsta så vi ska plocka upp henne på vägen då vi åker in.

Älsklingen stod utanför och väntade när jag var klar och vi åkte hem. Gick ut med hundarna sen åkte vi till centrum och handlade lite.

Vi käkade en tidig middag vid halv 3 sen tog vi en powernap. :-)


När jag vaknat till efter ca 1 timme så gjorde jag det sista med mina soppor, så nu är allt klart för mina flytveckor.







Tittade lite på TV, snackade i mobilen. plockade lite (ja precis som vanligt) :-)

Vid halv 8 dukade vi fram lite räkor och mumsade i oss, jag tog några Finn Crisp till med lite Brieost på.
*mums*


Vi tittade på The Hangover 2 medan vi mumsade, den var inte lika bra som 1:an men sevärd ändå.



Slötittade sen lite på TV:n men det var ju bara skit som vanligt. Så jag gick ut med tjejerna sen blev det sängen. *så skönt så*

Önskar dig en trevlig lördag!



Photobucket

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämnar du en kommentar ANONYMT får du gärna skriva ditt namn efter kommentaren! Blir roligare då om jag vet vem du är! :-)