Denna blogg handlar om min resa från överviktig till en friskare tjej med normalvikt. Till min hjälp har jag fått ett VERKTYG som är en GASTRIC BYPASS. Ett verktyg som jag ska vårda hela livet ut!

LilySlim Weight loss tickers

lördag 20 augusti 2011

Vad ska man äta?


Med knappt 3 veckor kvar till operation och ca 1 vecka till jag ska börja äta max 1000 kalorier/dygn så snurrar det rätt så mycket i huvudet om vad jag ska äta den här veckan.

Tänk er själva på 1 vecka måste jag komma på vad jag verkligen är Sugen på som jag kanske aldrig kan eller ska äta igen.

Samtidigt den här veckan ska jag försöka trappa ner på maten så att det inte blir en chock för kroppen när den sen ska få endast 1000 kalorier.


Förstår ni att det snurrar i min skalle?

 

Nu är jag inte ett jättestort fan av skräpmat (jo det kan vara gott ibland )men inget jag äter så där jätte ofta.
Men just nu är jag helt säker på att det blir 1 pizza iaf. Thats it!
Något jag varit sugen på länge får det bli också Friterad Camembert.



Det känns som om jag MÅSTE äta massor som jag sen aldrig kommer kunna äta sånt som jag äter väldigt Sällan ändå. Känns lite kluvet på något sätt!
Men Missförstå mig inte JAG vill verkligen göra det här och ändra mitt hela leverne.

Något jag kommer njuta av den här veckan är MIN Cocacola (ja jag är cocacolaoman) för sen blir det inget mer sånt.



Photobucket

5 kommentarer:

  1. Nu ska du inte ha ångest för vad du äter denna "sista" vecka. Om du bara visste vad jag åt dem sista dagarna innan flyt start.
    Jag åt pizza, kinamat, chips, godis, läsk you name it. Dagen innan satt jag med en påse godis som jag inte alls var sugen på, men ner skulle den. ;) Detta åt jag i tron att jag aldrig skulle kunna äta det igen. Nu 1 1/2 år efter op, kan jag äta allt det som jag skrev innan, men inte gärna och ytterst lite. Nu föredrar jag helt automatiskt alla dem sunda sakerna istället, för det märker jag att jag mår bättre av...

    Lycka till...

    /MizanFlisan

    SvaraRadera
  2. MizanFlisan> Tack för att du tittade in hos mig. Ja det känns helt fel att bara trycka i sig bara för att jag SKA/KAN. Men jag tar en dag i taget nu och försöker göra det bästa så blir det säkert jättebra :-)
    Jag kommer äta det jag är sugen på fast i små mängder har jag bestämt mig för.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis vad du menar! Jag åt en speciell kababtallrik för "sista gången" ... Fyra gånger! Haha!
    Nu vet jag att det lär dröja lääänge tills nästa gång!
    Nu är det ju fem veckors flyt och puré efter op!
    Lycka till, det kommer gå jättebra! Och tusan vilken fin blogg du har! Superfin!

    SvaraRadera
  4. Hej Sussilull! Kul att det äntligen är på gång. Jag är glad för snuttjullens skull. 26 kg det var inte dåligt. Ronny (som bodde nära landet) har också gjort samma op. Ska se om jag kan träffa honom nästa helg. Själv så har jag gått upp några kilon pga sjukskrivningen och den aktiva vilan jag skulle ha pga risk för nya blödningar i ögat. Men jag ska på op 7/9 och hoppas att allt ska bli ok.
    Håller tummarna för dig. Kramar till dig o mr T
    Flecke

    SvaraRadera
  5. Ja Flecke nu är det äntligen på G. Tommy är så duktig så jag har börjat kalla honom för "tunnis" nu ;-)

    Tråkigt med dina ögon men håller tummarna för att operationen går bra.

    Krama kissarna från mig och så tar du emot en cyberkram från mig!

    SvaraRadera

Lämnar du en kommentar ANONYMT får du gärna skriva ditt namn efter kommentaren! Blir roligare då om jag vet vem du är! :-)