Denna blogg handlar om min resa från överviktig till en friskare tjej med normalvikt. Till min hjälp har jag fått ett VERKTYG som är en GASTRIC BYPASS. Ett verktyg som jag ska vårda hela livet ut!

LilySlim Weight loss tickers

onsdag 31 augusti 2011

Godmorgon!


Så här ser min frukost ut för det mesta vare sig jag äter normalt eller lågkalori (förutom medicinen då)

Jag är fortfarande vrålförkyld och försöker kurera mig med allt som tänkas kan. Medicin, vitaminer, hänga över ånga (känner att bihålorna är på G)

Lågkaloriätandet går bra än så länge och det visar minus på vågen (ja jag vet ska inte väga mig redan nu)



Fick en så otroligt dum kommentar i mitt förra inlägg (självklart anonymt) som gjorde mig så ledsen fastän jag vet att jag inte ska ta åt mig, och vet att fler kommer säga det igen.

VARFÖR tror en del att den här operationen är en GENVÄG? Man lägger sig inte direkt på operationsbordet för att det är kul!
Alla som gör den här operationen har bantat största delen av våra liv med allehanda metoder och har gått ner. Men sen är kruxet att stanna där, jag har ju te x svårt att röra mig som är en orsak att jag går upp igen.
Operationen är ett verktyg som skall vårdas ömt resten av mitt liv. Det är inte bara att operera sig och så går man ner i vikt automatiskt. Jag måste tänka på vad jag äter då jag längre inte kommer att kunna äta allt. Äter man fett, sött, för fort så kan man få sk. dumpning som gör att man mår skitdåligt med hjärtklappning, illamående och faktiskt näradöden upplevelse.
operationen är ingen genväg.

ni som lämnar sånna kommentarer.....ta reda på fakta först och säg något snällt istället!


Ikväll ska dotterns lilla hund Vienna vara med i programmet här ovan. Dom ska prata om Pomeranians och hade ringt dottern och frågat om dom fick låna en hund av henne. Ev. ska hon bli nedklippt i studion då det har blivit en fluga i USA att gör det. Som sagt det växer ut igen :-)

Har ätit frukosten medans jag skrivit här så nu blir det en prommis med ulltottarna ( i sakta mak då orken är minimal)

Ha en bra dag!
Photobucket

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämnar du en kommentar ANONYMT får du gärna skriva ditt namn efter kommentaren! Blir roligare då om jag vet vem du är! :-)