Denna blogg handlar om min resa från överviktig till en friskare tjej med normalvikt. Till min hjälp har jag fått ett VERKTYG som är en GASTRIC BYPASS. Ett verktyg som jag ska vårda hela livet ut!

LilySlim Weight loss tickers

lördag 12 november 2011

Till Belinda!

Fick en sån tråkig kommentar i inlägget nedan (vet att det kommer fler) från en som absolut inte vet något om denna operationen. Självklart skrev hon bara under med ett namn och länkade varken till en mail eller blogg.
Så här skrev hon:

Men så som du verkar missköta dig med både kost och alkohol som skriver hur du fuskar hela tiden kommer ju bara gå upp alltihop igen. Det verkar som om du gjorde operationen mest som ett sätt att slippa ändra din livsstil. Eller har jag fel?

/Belinda


Mitt svar:
Du har HELT fel!

Var har du läst att jag fuskar? Jag äter helt rätt och har ff inte provat vissa saker än. Äter endast max 2 dl vid varje måltid och ska fortsätta med det. Jag kan inte äta för fett eller för sött då jag får en sk. "dumpning" så jag vet vad jag ska utesluta. Sen att jag skålar med 1 glas vin betyder inte att jag dricker upp det + att det är ett lättvin 8%.
Jag gjorde denna operationen för att ändra min livsstil vilket jag gör och fick ett verktyg på köpet som gör att jag inte kan äta fel eller för mycket och det tänker jag vårda ömt.

Men kan säga att kommentaren du skrev gjorde att jag blev jätteledsen och tappar sugen lite när varje dag är ett evigt kämpande med maten. Och då menar jag inte att äta för mycket utan snarare att få i mig det jag behöver. För med den här operationen tappar man både smak och känsla för mat.
Men troligtvis är du en sån som har en egen uppfattning om vad den här operationen innebär istället för att ta reda på fakta. Operationen är INGEN genväg som en del tycks tro.

Fastän jag vet att jag ska strunta i sånna här kommentarer så försvann min glädje som jag hade förut när jag skrev tidigare inlägg. :-(



Photobucket

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade in till dig idag via facebook och svammelhörnan :)
    Tycker det är roligt att följa andra som är i samma resa som mej själv. :)
    Blir väldigt ledsen, framförallt för din skull av komentaren du fick av Belinda.
    Men, försök att inte ta åt dig något av det. Huvudsaken är att DU känner att du gör rätt. Bara du vet vad som är bäst för dig. Sen måste man unna sig något litet ibland.
    Får du en stund över så kom gärna över på min sida :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Dessa kommentarer är så jäkla tråkiga från människor som inte har varit med om denna operation,vissa har inte läst på vad de pratar om. Klart de skriver utan någonstans där kan kan försvarar sig...
    Om ett tag och tyvärr några flera sådana här kommentarer när du mår bättre i dig själv så kommer du bara skaka av dig dem och skratta åt eleedet för DU vet vad som är bra för dig...

    Jag drack 2 glad vin igår..åt nog minst 10 godisar..avdå..ska jag inte leva längre för att jag har opererat mig??

    Är det lika med VV,eller andra dieter??
    Klart det inte är..man ska unna sig lite IBLAND precis som med andra metoder..Inte fasen gjorde vi denna operationen för att vi skulle leva i en dödscell heller

    Alla normala människor med Normal vikt äter fasen något gått ibland..Och de tränar och det gör VI med:)
    kramizar och massor av Pepp

    SvaraRadera

Lämnar du en kommentar ANONYMT får du gärna skriva ditt namn efter kommentaren! Blir roligare då om jag vet vem du är! :-)